GÄ direkt till textinnehÄllet GÄ direkt till navigationen
Webbplatsen kan inte lÀsas in korrekt

Se till att du anvĂ€nder en rekommenderad webblĂ€sare. Är sĂ„ redan fallet, försök besöka oss igen om en stund.

Rekommenderade webblÀsare

VerksamhetslÀget för handlÀggningen av bostadstillÀgg och tillgÀngligheten i kundservice februari 2022

Svar pÄ regeringsuppdrag dÀr Pensionsmyndigheten redovisar bÄde verksamhetslÀget under februari 2022 för handlÀggningen av bostadstillÀgg och tillgÀngligheten i kundservice samt redovisar en fördjupad verksamhetsanalys.

Sammanfattning

I denna rapport redovisar Pensionsmyndigheten verksamhetslÀget under februari 2022.

Den genomsnittliga handlÀggningstiden för beslut i ansökningsÀrenden om bostadstillÀgg var 80 dagar i februari, jÀmfört med 58 dagar i januari. MÄlet om genomsnittliga handlÀggningstider pÄ 40 dagar uppnÄddes dÀrmed inte.

Andelen besvarade telefonsamtal inom 10 minuter var 69 % i februari, jÀmfört med 66 % i januari. MÄlet om att andelen samtal som besvaras inom 10 minuter ska öka till minst 75 % uppnÄddes inte i februari.

Samtliga rapporter och svar pÄ regeringsuppdrag